Elektronikus ügyintézés - nyitólap

Pedagógiai munkánk alapja a humánum, az önmagunkkal és környezetünkkel szembeni igényesség, a kreativitás
és a nyitottság.

Szemléletünkben és tevékenységi rendszereinkben a gyermekközpontúság
a meghatározó. A tanulók képességeinek megfelelő legjobb eredmény elérésére, az egyéni bánásmód fejlesztésére törekszünk.

Az iskolából kikerülő tanulók szociálisan fejlett, edzett, egészséges, jó kommunikációs készséggel rendelkező fiatalok legyenek.

Szeretnénk megőrizni iskolánk kulturált környezetét és jól felszereltségét.

Ma a Holnapért Alapítvány 1%

Hagyományőrző történelmi kirándulás Bécsbe

A Rákóczi Szövetség iskolai csoportjával, Baloghné Kanyó Mária tanárnő szervezésében november 21-én intézményünk közössége immár 6. alkalommal tett advent közeledtével hagyományőrző történelmi kirándulást az osztrák fővárosba.

Utazásunk első állomása ismét Schönbrunn volt, ahol először az Imperial Tour keretében a Habsburgok császári lakosztályait tekintettük meg. E kastélylátogatásunk legmaradandóbb élménye, hogy Ferenc József osztrák császár, magyar király, a Habsburg Monarchia leghosszabb ideig hatalmon lévő uralkodója, aki Magyarország sorsát is a népek tavaszától az I. világháborúig meghatározta, napra pontosan éppen 99 évvel korábban halt meg Schönbrunnban.

A kastély díszudvarán, az igényes kézműves ipari termékek csábításának nem lehetett ellenállni, így hát a számtalan, szebbnél-szebb kerámia, fajáték, üveg- és fadísz közül kedvünkre vásároltunk is.

Ezután buszos városnézés következett, melynek keretében Bécs „legjeit” vettük sorra. Számos történelmi nevezetességet, mint például a Fogadalmi templom, az Állami Operaház, a Práter, a Parlament, a Hundertwasserhaus, kedves kis anekdotákkal fűszerezve ismerhettünk meg.

Ezt követően gyalogosan indultunk az egykori bécsi vár, a Hofburg felfedezésére. Sétánk közepette betértünk az Ágostonrendi-templomba is, ahol felidéztük annak emlékét, hogy a császári pár, Ferenc József és Sissi 1853-ban itt esküdött egymásnak örök hűséget, valamint itt őrzik ezüst urnákban a császári ház elhunyt tagjainak a szívét. Ezt követően egy kis pihenőt tartottunk a Rosenberger étteremben, ahol szinte mindannyian megkóstoltunk valamilyen finom bécsi ínyencséget. Történelmi kirándulásunk legérdekesebb, és sokak véleménye szerint a legdöbbenetesebb meglepetése, a Kapucinusok templomának alagsorában, a császári kriptalátogatás volt. Itt több mint száz, igényesen megmunkált, fantáziadús kovácsoltvas díszítéssel ellátott szarkofág tárult a szemünk elé, melyek az Habsburg uralkodó-ház tagjainak földi maradványait őrzik.

Nem mulasztottuk el a Stephansdom megtekintését sem, ahol meggyőződhettünk arról, hogy a világhírű látványosság nem hiába vonzza a turistákat az év minden napján.

Utunk utolsó állomásaként, a Városháza előtti téren felállított Christkindlmarkt következett, melynek adventi forgatagában mi is egy kis ízelítőt kaptunk, a messze földön ismert bécsi advent hangulatából.

Már késő este volt, amikor elhagytuk a császárvárost, és hazafelé vettük az irányt. A buszon, a nap eseményeinek méltó zárásaként még megnéztük a magyarok királynéjáról szóló filmet, a Sissi trilógiát.

Nagyon szívesen veszünk részt legközelebb is hasonló történelmi kiránduláson.