Elektronikus ügyintézés - nyitólap

Pedagógiai munkánk alapja a humánum, az önmagunkkal és környezetünkkel szembeni igényesség, a kreativitás
és a nyitottság.

Szemléletünkben és tevékenységi rendszereinkben a gyermekközpontúság
a meghatározó. A tanulók képességeinek megfelelő legjobb eredmény elérésére, az egyéni bánásmód fejlesztésére törekszünk.

Az iskolából kikerülő tanulók szociálisan fejlett, edzett, egészséges, jó kommunikációs készséggel rendelkező fiatalok legyenek.

Szeretnénk megőrizni iskolánk kulturált környezetét és jól felszereltségét.

Ma a Holnapért Alapítvány 1%

Őszi barangolás Kárpátalján – 2018.

Őszi barangolás Kárpátalján

Október hosszú hétvégéjén iskolánk Ifjúsági Szervezetével, a Rákóczi Szövetség támogatásával az előző évi őszi kirándulásunk folytatásaként ismét Kárpátaljára, Ukrajnába utaztunk.

A háromnapos külhoni túránk célja az volt, hogy megismerjük Kárpátalján azokat a nevezetes történelmi helyszíneket, ahol eddig még nem jártunk, újabb természeti szépségeket fedezzünk fel, és még mélyebb betekintést nyerjünk az ott élő magyarok hétköznapjaiba.

A tervezett programunknak megfelelően Beregszászon megtekintettük az egykori Bethlen-kastély épületében található Beregvidéki Múzeumot.

Rövid megállót tartottunk Tiszaújlakon, Kárpátalja legnagyobb turulmadaras emlékművénél, mely a Rákóczi szabadságharc legelső győzelmének állít emléket. Nagyszőlősön, a Perényi család kastélyához látogattunk, s felidéztük az 1848-49-es szabadságharc mártírjának, Perényi Zsigmondnak az emlékét. Bebarangoltuk Huszt várának romjait, miközben Kölcsey versének sorait idéztük:

„És mond: Honfi, mit ér epedő kebel e romok ormán? …

Hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl.”

Técsőn megnéztük a város református templomát és Hollósy Simon festőművész szobrát. A Tisza partján, Aknaszlatina és Rahó között megálltunk Európa földrajzi közepén, melynek térképészeti meghatározására Ferenc József adott utasítást 1887-ben. Kőrösmezőről terepjáró-teherautókkal indultunk kalandos utunkra a Fekete-Tisza forrásához. Rahó határában elénk tárult a Fekete- és a Fehér-Tisza összefolyása. Visken megnéztük a falu református templomát, melyben II. Rákóczi György 1657-ben erdélyi országgyűlést tartott. Szeklencén megálltunk a Szent Miklós tiszteletére épült görögkatolikus fatemplomnál. A külhoni programunk a Szinevéri Nemzeti Parkban ért véget. Itt található ezer méteres magasságban Ukrajna legmagasabban fekvő hegyi tava, a hegyomlással keletkezett Szinevéri-tó.

A határon túli kirándulásunkon megtapasztaltuk az őshonos kárpátaljai magyarok szülőföldhöz és hagyományaikhoz való ragaszkodását, a viski vendéglátó családok kedvességét, és bepillantást nyerhettünk a helyi Kölcsey Ferenc Gimnázium életébe is.

A külhoni barangolásunkról ez alkalommal is számtalan új élménnyel gazdagodva és a kárpátaljai magyarok iránti együttérzéssel tértünk haza. Ezúton is köszönjük a programunk megvalósulásában a Rákóczi Szövetség támogatását.