Elektronikus ügyintézés - nyitólap

Pedagógiai munkánk alapja a humánum, az önmagunkkal és környezetünkkel szembeni igényesség, a kreativitás
és a nyitottság.

Szemléletünkben és tevékenységi rendszereinkben a gyermekközpontúság
a meghatározó. A tanulók képességeinek megfelelő legjobb eredmény elérésére, az egyéni bánásmód fejlesztésére törekszünk.

Az iskolából kikerülő tanulók szociálisan fejlett, edzett, egészséges, jó kommunikációs készséggel rendelkező fiatalok legyenek.

Szeretnénk megőrizni iskolánk kulturált környezetét és jól felszereltségét.

Ma a Holnapért Alapítvány 1%

Őszi barangolás Kárpátalján

[Képekben]

Október közepén, iskolánk közössége – diákok, volt tanítványok, szülők és pedagógusok – a Rákóczi Szövetség által meghirdetett Kárpátaljai Utazási Program keretében egy két napos kirándulást tett Kárpátaljára, Ukrajnába. Utazásunk legfőbb célja ez alkalommal is az volt, hogy a történelmi Magyarország épített és kulturális örökségét, természeti szépségeit személyesen is felfedezhessük és az ott élő magyarság életét közelebbről megismerhessük.

A külhoni utazásunk első programjaként a munkácsi várba látogattunk, ahol Popovics Béla helytörténész várta a csoportunkat és azt követően a két nap során bemutatta nekünk Kárpátalja egyes nevezetes történelmi helyszíneit. A munkácsi vár bebarangolása közben megismerkedtünk a vár kiemelt történelmi jelentőségével, felidéztük többek közt II. Rákóczi Ferenc édesanyjának, Zrínyi Ilonának a várvédelemmel kapcsolatos hősies helytállását a Habsburgokkal szemben. A vulkáni eredetű sziklás dombra épült vár tetejéről elénk tárult a valóságban is a Feszty-körképen látható panoráma. A vár megtekintését követően a kirándulásunk Ungváron, Kárpátalja fővárosában folytatódott, ahol buszos városnézés közben szemügyre vehettük azokat az épületeket, utcákat, amelyek ma is őrzik a trianoni békediktátumot követően a 20 század drámai történelmi fordulatait. Gyalogos sétákon felkerestük az ungvári várhoz kapcsolódó Szabadtéri Néprajzi Múzeumot, melynek legszebb épülete a 18. századból származó szélestói fatemplom. A mesébe illő szabadtéri múzeum összefoglalva őrzi a múltból a soknemzetiségű Kárpátalja népi faépítészetét.

Kirándulásunk második napján Munkács nevezetességeivel ismerkedünk. Megtekintettük többek közt a Rákóczi-házat, a városházát és Munkácsy Mihály egykori szülőházának az emléktábláját. Ezután honfoglaló magyarok útját követve, a Latorca folyó mentén a Vereckei-hágóhoz indultunk. Egy kicsi, előre nem tervezett várakozást követően jutottunk el, a honfoglaló őseink bejövetelének tiszteletére emelt emlékműhöz, ahol elénekeltük a nemzeti himnuszunkat és elhelyeztük iskolánk koszorúját. A Vereckei-hágót követően Felsőgerebenben, festői szépségű hegyvidékes területen, bejárhattuk a II. világháború idején épült védelmi rendszer, az Árpád-vonal legnagyobb egybefüggő részét. Szolyván felkerestük, a sztálini lágerek áldozatainak emelt emlékparkot, ahol megemlékeztünk a 20. századi magyar történelem egyik legtragikusabb eseményéről.

A külhoni kirándulásunkon Munkácson vettünk búcsút a helyi vezetőnktől, Popovics Bélától, aki elmondta, hogy milyen sokat jelent a kárpátaljai magyaroknak, ha az anyaországi magyarok ellátogatnak Kárpátaljára, érdeklődnek a sorsuk iránt. Őszi barangolásunkról, melynek állomásai a honfoglalástól kezdve a rendszerváltozásig szinte az egész történelmi múltunkat átölelték, számtalan új ismerettel, elgondolkodtató élménnyel és a külhoni magyarok iránti együttérzéssel tértünk haza.

Ezúton is köszönjük a programunk megvalósulásában a Rákóczi Szövetség támogatását.